Vem plaggar vem?

Jag gick omkring på stan idag och hittade en fin väska på Lindex. Jag tänkte att jag väntar lite med att köpa den för jag har precis inhandlat en från H&M. Men så kan jag ju inte låta bli att gå på väskjakt så jag går in på Kappahl (vilket jag inte vet varför eftersom jag aldrig går dit annars). Då ser jag en till fin väska. Den är nästintill identisk med den på Lindex! Enda skillnaden är priset (den på Lindex kostade 249:- och den på Kappahl kostade 199:-) och att den på Lindex är aningen större. Lägger märket till att det finns ännu en väska som är identisk hos de båda butikerna där än en gång bara en liten skillnad i storleken (och troligen priset, men kollade inte på dessa) är vad som gör dem olika.

dsc01801    dsc01799
Lindex                                                                     Kappahl

dsc01803    dsc01800

Lämna en kommentar